Choď na obsah Choď na menu
 


Reklama na webových stránkach

Internet neslúži len na komunikáciu či zábavu. Je to tiež vhodný priestor pre reklamu. S rastúcim množstvom užívateľov internetu je zároveň prirodzené, že zadávatelia reklám chcú poznať svojich klientov. Práve na tieto účely slúži zbieranie informácií o bežných surferoch. Takto potom vzniká internetová reklamná kampaň behaviorálny marketing”, o ktorej sme už rozprávali v predošlej kapitole.  
   Reklama, ktorá na nás číha na webových stránkach môže byť pravdivá aj nepravdivá. Preto by človek nemal veriť každej reklame, ktorú pri surfovaní na internete zbadá. ľudia majú často sklony uveriť obsahu reklám, čo spôsobuje narušenie sociálneho správania sa jednotlivcov (prehnaná dôvera v obsah, zmena vlastného hodnotového rebríčka. Reklama môže byť vo viacerých podobách. Najčastejšie rozoznávame tieto druhy reklamy:

  • e-mailová reklama (newsletery)
  • grafická reklama (bannery, reklamné prúžky na stránkach, pop-up okná)
  • textová reklama (napr. podľa kľúčových slov vyhľadávania)
  • video reklama
  • ďalšie formy reklamy: virálny marketing, sociálne sieťe, sponzorovanie obsahu...