Choď na obsah Choď na menu
 


Strata súkromia na webe

Na prvý pohľad sa nám môže zdať, že pohyb na internete a na väčšine stránok je zadarmo. Avšak platíme za ne nevyčísliteľnú čiastku – naše súkromie a jeho prípadnú stratu.

Jediné čo človek musí spraviť pri surfovaní na internete je , že bude súhlasiť so zobrazovaním reklamy alebo, že jeho pohyb na internete bude monitorovaný. Takýmto spôsobom sa nechávame sledovať aké stránky pozeráme, odhaľujeme, čo nás zaujíma prípadne trápi. Jednoducho sa dá zistiť, aké kľúčové slová zadávame do vyhľadávačov a čo najčastejšie pozeráme. Toto využívajú aj reklamné spoločnosti, ktoré nám podstrkujú reklamu, ktorá súvisí s niečim, čo sme naposledy vyhľadávali alebo pozerali na internete. Takýmto spôsobom sa snažia zachytiť čo najširšiu škálu budúcich potenciálnych zákazníkov a klientov. Ide o takzvaný behaviorálny marketing”.

Využívanie internetu umožňuje jednotlivcom komunikovať s rôznymi ľuďmi, ktorých osobne nemusíme ani poznať, no často ich dôveryhodné správanie znižuje našu mieru pozornosti, čo následne vedie k zverejňovaniu rôznych osobných informácií o sebe.Riziko je najmä v tom, že naše osobné údaje môžu byť ďalej zneužité bez nášho vedomia. Mnoho serverov, stránok či sociálnych sieti nás priamo vyzýva, aby sme priamo zadali naše meno, mesto, v ktorom bývame alebo pridávali fotky či videá z nášho súkromia. Podmieňujú to možnosťou využívania ich služieb. Všetky naše informácie, ktoré sme takto zadali sa dostávajú do veľkého informačného priestoru a hrozí riziko ich zneužitia.

   Údaje , ktoré môžu byť zneužité

  • osobné údaje
  • bankové údaje
  • fotografie a videá
  • informácie o sociálno-ekonomických pomeroch
  • aktuálna poloha